Evenemanget är avslutat
Hur skapar vi digitala möten som engagerar?
Plötsligt är digitala möten normen. Hur påverkas vi av att interagera digitalt och hur skapar vi digitala möten som engagerar? Det var temat för årets första FFF pop-up. Se en inspelning av seminariet.
Datum
12 februari 2021
Bilder som laggar och ljud som hackar. Flackande blickar som fruktlöst söker kontakt. Videomöten kan, tycker en del, vara en plåga. Hur påverkas vi av att behöva interagera digitalt? Och hur skapar man digitala möten som engagerar?
Inbjudna gäster till årets första FFF-pop up var Mathias Broth, professor i språk och kultur vid Linköpings universitet och Jörgen Dyssvold, eventdesigner och mötesproducent.
Mathias Broths forskning är inriktad på samtals- och interaktionsanalys. Jörgen Dyssvold har tidigare arbetat som mötesexpert inom Regeringskansliet och driver idag mötesbyrån Herr Omar.
FFF pop-up är en serie digitala träffar för dig som arbetar med att berätta om forskning. Namnet anspelar på den årliga konferensen Forum för forskningskommunikation. FFF pop-up är ett tillfälle att mötas vid sidan av konferensen och diskutera aktuella frågor inom området.
Mer inom samma ämne
-
Evenemang |
Publicerad 16 maj 2024
Årets Almedalsvecka på Gotland pågår mellan 25 juni–28 juni. Vetenskapsrådet arrangerar ett eget seminarium om forskningskommunikation och ett forskningspolitiskt seminarium tillsammans med de andra statliga forskningsråden. Representanter från Veten...
-
Nyhet |
Publicerad 07 maj 2024
Vetenskapsrådet ställer sig bakom fyra nya rekommendationer för att främja forskningskommunikation. Rekommendationerna har utvecklats av Science Europe och är resultatet av en högnivåkonferens om forskningskommunikation som hölls i Bryssel i mars.
-
Artikel |
Publicerad 19 april 2024
Vetenskapsrådet utlyser ibland bidrag för kommunikationsaktiviteter som främjar dialog eller samverkan med grupper utanför akademin. Bidraget kan sökas av forskare som har ett pågående bidrag från oss.
Nyckelord: